9 Ekim 2011 Pazar

Herkesin Nostaljisi Kendine!

Geçen gün facebook'ta 90lar nostaljisi yapıyorum, aslında tek yaptığım gençlik döneminde dinlediğim yabancı şarkılar filan biraz daha 2000lere dayanıyor. En nihayetinde 90ların ilk nesliyim, ocak 90 doğumluyum. Bi yazı gördüm "90lar geri geliyor, talep çok" filan diye paylaştım. (Ahanda link http://www.time.com/time/arts/article/0,8599,2087733,00.html )

Arkadaşın biri "oğlum zaten 90lısın sende 90 nostaljisi yapıyosan, 80lerde ve öncesi doğanlar ölsün" dedi. Ulan çok sinirlendim. http://90larmuzesi.com/ adresinde bi site var girdim. Bizim gibi blog yanda da etiketler var bakıyorum. Capri-sun, taso, K'nex filan bi sürü şey hatırlıyorum hepsini. Clarissa izledik, He-man tamam, ışıklı ayakkabılar desen pili bittiğinde ağladık ulan. En sevdiğim oyun Fifa 99, Jurassic Park ile ürktüm, ninja kaplumbağalara özenip artık kumaş parçalarından maske yapıp oklavayla koltuktan koltuğa atlamışlığımda var. E bunlar 90lar değil mi oğlum?

Ben bunun nostaljisini yapmayımda napayım? Arkadaş başka bi gerekçeyle geldi; "sanki 90larda sevdalandın, ilk içkini içtin" filan yazıyo. İlk içkimi içmedim ama en azından ilkokulda sevdalandık 90lar sonlarıda olsa. Ha bunun nostaljisi mi olur ulan? bu bi meta değilki? bu 2030da da olsa 1980de de olsa hatıradır duygular moda olmazki? Ben ilk içkimi Flaming Sambuca ile içtim ama 2000lerin sonlarıydı. Aynı Efes Pilsen, 1980ler de de vardı ama aynı taso bugün yok ki? Tutan çizgi filmin tasoları, futbolcu kartları değil, fifa mifa oyunları çıkıyor. Nostalji bu yoksa aşk aynı aşk, içki aynı içki? 90larda doğdum diye 1967 model Mustang'a hayran olma demek gibi geldi bi an.

Bunları diyen arkadaş 85li aramızda 5 yaş var hatta ben ocak o yaz mevsimi doğumlu 4.5 de sen ona. Sen bu farkı mı başıma kalkıyon anlamadım ki ben? 85 model Şahinler bile piyasada. Hani böyle 70-80 olsa 90larda ehliyetini almış olsan hak veriyim sana 95'li-97'li adam mı olur araba modeli olur diye.

Velhasıl kelam nostaljinin yaşı yok, 2000lerde bi bok mu vardı ne nostaljisi yapacak o devrin çocukları desen amennah lakin 90lar diyoruz?E ben birlikte büyüdüm 90larla onu napacağız?.

2000'lerde doğanlarda Sponge Bob nostaljisi yapsın neyleyim onlarında devri bilgisayar, tv devri yarın bigün hologram teknoloji çıkınca lcd ekranlar vardı ne günlerdi ulan diyeceğiz.

Hem nostalji, hem de daimi bi gerçek varsa "seks satar" abicim;



görsel mörsel olmayınca konuyu nereye bağlayacağımı şaşırdım, idare et, şarkıyı filan dinle okuyucu.

Hiç yorum yok: